Alles voor new business.

Belang van het fundament

Elk succesvol bedrijf creëert iets van waarde. Hoe meer waarde je creëert voor je klanten, hoe beter.

Hoe deze belofte weet te verwoorden en aanbied te bieden is cruciaal. Toch is alleen waarde bieden niet genoeg. Je zult aandacht van je ideale klanten moeten trekken. En dit willen omtoveren tot concrete interesse. Doe je dit niet, dan verkoop je niets.

Voordat je marktaandeel kunt veroveren is het noodzakelijk je fundering van de sales strategie goed neer te zetten.

Denk bijvoorbeeld aan je doelstellingen, voor welke klanten je product of dienst het meest geschikt is en hoe de processen en systemen ingericht worden.

Product market fit

Pas als je weet wat je wilt bereiken, wie je ideale doelgroep is én hoe je de waarde van jouw product of dienst duidelijk weet te verwoorden, kan je de markt op! Want je verkoopproces begint met een prospect en het eindigt met een betalende klant.

Door goed onderzoek te doen weet je: 

- Wie je ideale klanten zijn
- Welke waarde je levert
- Hoe je hun aandacht trekt
- Hoe je interesse kunt wekken
- En wat er nodig is om het vertrouwen van je prospects te winnen

Alleen als je dit goed in kaart brengt, zullen jouw prospects dit ook kunnen begrijpen en diensten afnemen.

Met de tijd meegaan

Sinds de komst van het internet is er veel veranderd. Niet alleen doen we alles online. Maar ook de manier waarop jouw klanten aankopen doen is verandert.



Deze verandering binnen hun aankoopproces is de reden om kritisch  je verkoopproces onder de loep te nemen.

Actief de markt op

Tijdens de fundamentals hebben we de strategie en de tactiek goed gedefinieerd. De fundamentals staan. Nu kan je actief de markt op. Waar beginnen we is de vraag.

Het inrichten van een simpel proces is key.

Dit geeft de mogelijkheid verwachtingen te managen, de resultaten van het werk te verbeteren en de schaalbaarheid van het proces te garanderen. Door inzicht in de salesprocessen te hebben kan continue kleine verbeteringen en automatiserings slagen toepassen zodat je je aandacht kunt wijden aan het verder uitbouwen van het bedrijf!

Benaderen met een duidelijke boodschap

Op het moment dat je de markt opgaat en prospects probeert te benaderen kan dit het beste met één duidelijke boodschap en reden.

Door kritisch naar de fundamentals te kijken en een gedefinieerd proces te gebruiken weten we hoe we de aandacht en interesse van je potentiële ideale klanten kunnen grijpen en vast houden.

Omdat jij weet hoe de wereld van je klant eruit ziet en hun helpt met het maken van de juiste keuzes door jouw kennis te delen over hun situatie en mogelijkheden. Win je vertrouwen en maak je van hun uiteindelijk betere klanten.

''Getting Market is onze ideale New Business Partner! Ze nemen gestructureerd het sales proces onder handen. Wij zijn nu in staat ons te focussen op het leveren van waarde.''
Adrienne Wempe
CEO bij KnowL Solutions

Wij werken met de meest ambitieuze bedrijven

en met de beste tools

©2022 Getting Market.